torsdag den 9. april 2009

Fyn med omliggende øer


"Fyn med omliggende øer"
Dette syede jeg for flere år siden, nu hænger det på en væg i et hjem i USA.
Jeg har fundet det frem, fordi jeg kom i tanke om en sjov teori
som en bordherre engang udlagde for mig
at nogle/mange Fynboer ( = øboer :-)) har små sko på,
alt skal være nuttet og småt og
ikke noget må stikke op eller frem, så bliver det klippet ned og i facon.

Jyder har større sko på, idet Jylland er landfast med Europa.
De har et større overblik, de satser.

Har I hørt den teori ??
og hvad siger I til den ??
Posted by Picasa

1 kommentar:

Pernille på 1. sagde ...

Griner den teori har jeg aldrig hørt om før. Jeg ved såmænd ikke om det hele skal være nuttet og småt her på Fyn men det kan da godt være at der er noget om teorien. Nu bor jeg jo i Hovedstaden her på øen, og der slår vi ud med armene.
Jeg har aldrig oplevet at jyder skulle have større overblik :):):)

God påske