søndag den 24. maj 2009

Inge"s urtefrikadeller


Inge”s Urtefrikadeller

1 bakke spirer
1 broccoli
2 porrer
1 selleri
1 bt. forårsløg
2 store løg
1 hvidløg
1 potte persille
1 potte basilikum
skæres eller hakkes i små stykker
tilsættes
2 dl. havregryn
1 dl grahamsmel
3 hele æg
ca 4 dl græsk yougurt ( mager )
salt og peber
blandes godt,
steges i rapsolie på panden ca 5 minutter på hver side
Hvis farsen er for tynd kommes mere grahamsmel i
Dette er en stor portion
Bon appetit

Lidt morsomt at jeg kommer med en grøn opskrift:-)
Men jeg købte hvad jeg kunne få i vores daglibrugs,
findelte det og legede at det var " farsen" altså kødet
og så lavede jeg frikadeller som om
ja det var noget af en søforklaring,
men det er fakta

1 kommentar:

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Inge !

jeg synes det lyder spændende og kunne sagtens finde på at lave dem...og med nye kartofler og en lækker dressing og lidt salat er det da bare en god sommerret....men kunne også sagtens finde anvendelse om vinteren...lidt hvidkåls- eller selleri-stuvning kunne være en idé...tak for opskriften..